یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۱:۱۱:۱۲

بیانات مقام معظم رهبری:
در مقابل تحریم شرکت کشتیرانی، تحریم را با تحریم جواب می‌دهیم

باشگاه خبری فراساحل: مقام معظم رهبری در واکنش به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا در تحریم کشتیرانی جمهوری اسلامی، در دیدگاهی خلاقانه و ابتکارانه بحث تحریم در مقابل تحریم را مطرح کردند و به نمونه تحریم گاز اروپا در یک فرصت مقتضی و در صورت لزوم اشاره کردند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مانا، مقام معظم رهبری در دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم استان آذربایجان‌شرقی نکات بسیار مهمی را مطرح فرمودند که مهمترین آن را می‌توان در تاکید ایشان به حضور مردم در تمام صحنه‌ها و در مقابل دشمن و در مورد اخیر، راهپیمایی 22 بهمن دانستند. مقام معظم رهبری همچنین به برنامه دشمن برای ضربه زدن به اقتصاد ایران پس از جنگ تحمیلی اشاره کردند و موضوع هسته‌ای را صرفا بهانه‌ای و هدف اصلی دشمنان از تحریم‌ها و سایرتوطه‌هها را انقلاب اسلامی دانستند. حضرت آیت الله خامنه‌ای در واکنش به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا در تحریم کشتیرانی جمهوری اسلامی، در دیدگاهی خلاقانه و ابتکارانه بحث تحریم در مقابل تحریم را مطرح کردند و به نمونه تحریم گاز اروپا در یک فرصت مقتضی و در صورت لزوم اشاره کردند که قادر است بسیاری از معادلات تحریم را به‌هم ریزد.

ایشان دو اشکال بزرگ در اقتصاد ایران را اقتصاد نفتی و اقتصاد دولتی دانستند

حضرت آیت الله خامنه‌ای در بحث تقویت اقتصاد مقاومتی راهکارها را هم مطرح کردند که از جمله آنها می‌توان به اخذ مالیات از ثروتمندان، استفاده‌ حداکثری از ظرفیت‌های داخلی، ارتقای بهره‌وری، مصرف کالاهای داخلی، اقتصاد دانش‌بنیان، اجتناب از اسراف اشاره کرد. مقام معظم رهبری یادآور شدند: ما در این سال‌ها خیلی هشدار دادیم؛ مسئولین هم خیلی تلاش کردند اما نه آن هشدارهایی که بنده دادم کافی است، نه آن تلاشی که مسئولین کردند کافی است؛ اینها کافی نیست. باید کار جدی انجام بگیرد؛ مردم هم بایستی کمک کنند به دولت، به مسئولین، به قوه‌ی قضائیه تا بتوانند این کارها را انجام بدهند. حضرت آیت الله خامنه‌ای با تعمیم این قاعده کلی به مسائل اقتصادی، و تاکید بر لزوم حضور برنامه‌ریزی شده مردم در عرصه اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی، به تبیین دلایل مشکلات اقتصادی کشور پرداختند و گفتند: یکی از مهمترین این دلایل، برنامه‌ریزی قدرت‌های استکباری بعد از پایان جنگ تحمیلی، برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قطب اقتصادی تاثیرگذار در منطقه و جهان است.

مقام معظم رهبری افزودند: غربی‌ها و عمدتا آمریکایی‌ها، با برنامه‌ریزی و با استفاده از شیوه‌های مختلف اقدام به کارشکنی در طرح‌ها و فعالیت‌های بزرگ اقتصادی ایران با کشورهای منطقه و دور زدن ایران در خطوط انتقال نفت و گاز، خطوط زمینی و هوایی و خطوط شبکه‌های ارتباطاتی کردند و عملا سال‌ها پیش از قضایای هسته‌ای، تحریم بی سر و صدایی را آغاز کردند که این مقابله اقتصادی تا به امروز ادامه داشته است. رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: بنابراین در تحلیل شرایط و مشکلات اقتصادی کشور، نباید برنامه‌ریزی دشمن را که آمریکا و چند کشور اروپایی دنباله‌رو آن هستند، نادیده گرفت. حضرت آیت الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه باید در مقابل برنامه‌ریزی بدخواهان به گونه‌ای تلاش شود که ضربه دشمن، تاثیرگذار نشود و یا کم‌اثر شود، افزودند: علاوه‌بر برنامه‌ریزی مستمر و گسترده جبهه استکبار، اقتصاد کشور از دو اشکال بزرگ «نفتی بودن» و «دولتی بودن» نیز به شدت رنج می‌برد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای خام‌فروشی نفت و صرف آن در امور جاری کشور و استفاده نکردن از فرآورده‌های گسترده ناشی از ارزش افزوده نفت را، میراث شوم رژیم طاغوت و خسارتی جبران‌ناپذیر خواندند و گفتند: این روش، آسان‌ترین راه پول درآوردن است که برخی از مسئولان در طول زمان‌های مختلف، ترجیح دادند از این پول آسان، استفاده کنند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مشکل دولتی بودن اقتصاد کشور نیز به ابلاغ سیاست‌های اصل 44 در چندین سال قبل، و تاکیدات مکرر برای اجرای این سیاست‌ها اشاره کردند و گفتند: مسئولان انصافا تلاش می‌کنند اما این تلاش‌ها کافی نیست و باید یک نفس جدیدی به تلاش‌های اقتصادی دمیده شود. حضرت آیت الله خامنه‌ای 29 بهمن را مصادف با اولین سالگرد ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دانستند و تاکید کردند: اقتصاد مقاومتی که برای کشور، در هر شرایطی اعم از تحریم یا غیرتحریم ضروری است، به‌معنای آن است که بنیان اقتصادی کشور به گونه‌ای ساماندهی شود که تکانه‌های جهانی در آن اثرگذار نباشد.

مقام معظم رهبری افزودند: اگر پایه اقتصاد کشور براساس استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تولید داخلی برنامه‌ریزی و مستحکم شود، دیگر برای تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت عزا نمی‌گیریم و دچار نگرانی نمی‌شویم. رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از لوازم اصلی و مهم خروج از اقتصاد نفتی را، قطع وابستگی بودجه کشور به درآمد نفت دانستند و خاطرنشان کردند: باید به این نقطه برسیم و معتقدم این کار سخت را می‌توان با همت و با اعتماد به مردم و جوان‌ها و سرمایه‌های داخلی و بالاتر از همه، با اعتماد به خداوند متعال که وعده نصرت داده است، انجام داد. حضرت آیت الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های قطع وابستگی بودجه به درآمد نفت، تکیه بر درآمد حاصل از مالیات تولید و تجارت است، گفتند: برخی سرمایه‌داران کلانی که از دادن مالیات خودداری و فرار می‌کنند مرتکب جرم می‌شوند زیرا کشور را به پول نفت بیش از پیش وابسته می‌کنند و زمینه‌ساز بروز مشکلات بیشتر می‌شوند.



  کد خبر : 565
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :